Nya uppdrag!

Helgen som kunnat nästan blivit min lediga helg från basketen blev till annat. Blev nämligen tillfrågad att ta hand om flickor 93/94 då de hade två matcher i Växjö. Deras coacher kunde inte och jag skulle ställa upp vid nödfall, vilket det alltså blev. Inte vad jag hade tänkt spendera min söndag, men det fick bli så.

Detta laget är ett lag jag faktiskt inte har koll på alls, har typ aldrig sett de spela. Vet inte hur dana de är alltså, men känner till några spelare. Det jag vet att de inte är ett bra lag. Inget illa menat, men de skulle nog kunnat varit bättre än så. Riktigt synd då det finns en del långa spelare i laget.

I alla fall så skulle jag då coacha dessa flickor och det började nog inte så bra. Kommer dit vi ska samlas och får reda på att det endast är 6 spelare som ska åka. Har ju lite erfarenhet av några spelare och jag vet att det är jobbigt.

Har i alla fall kollat upp hur det gått för flickorna tidigare de mött dessa lag och kan ju säga att jag inte hade så mycket press på mig. Det har slutat i förlust.

Första matchen ställdes mot Växjö som de förlorat med 20-30p mot. Vi börjar okej och det är jämnt hela tiden. Kan ju inte säga att basketen är det bästa, men inte mycket man kan göra under en match. Efter två perioder leder vi med 2p och inför tredje pratade jag med tjejerna att det var viktigt att hänga med nu, det kan bli ett avgörande ögonblick och att det återigen står 0-0 på tavlan. Flickorna går ut på hugget och vi gör faktiskt 22-2 denna period och leder med 22 inför fjärde. Orken tog nog slut i fjärde och Växjö börjar pressa hårt. (vi har ju ingen guard). Vi lyckas ändå hålla igen, avståndet var nog för stort för Växjös del och vi vann med 6p. Framsteg för tjejerna eller?

Andra matchen spelade de inte så bra och orken hade nog tagit över. Alldeles för mycket slarv och bortkastade bollar, förlorade med 8p. Så 1 av två blev det i alla fall.=)

Har föresten börjat träna pojkar 96, andra träningen i fredags och det kom 11 spelare. Roligt.

Take care

Kommentarer
Postat av: Jennyh

Offentlig amning- okej eller inte? Lämna gärna din åsikt hos mig.. :)

2009-03-02 @ 12:02:49
URL: http://jeennyh.blogg.se/
Postat av: In My Clutch

Jag har en nystartad blogg med massor av handplockade second hand-fynd. Just nu finns bland annat en t-shirt från Acne, en kuvertväska och ett par örhängen från Urban Outfitters. Mer saker kommer! Ge den gärna ett besök, du kanske hittar någonting du gillar :)

2009-03-02 @ 18:27:30
URL: http://inmyclutch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0