Bra avslutning trots förluster.

Igår var man då iväg för att coacha pojkarna i de sista seriematcherna. Min sista säsong med laget också då jag ska vidare och studera.

I alla fall matcherna var då mot inga mindre än Kalmar och Brahe, topplagen i serien. De har som sagt vunnit alla matcher förutom mot varandra då det varit blandat.

Första motståndarna för dagen var Kalmar som började i ett högre tempo än oss och kunde hålla en trygg ledning matchen igenom. Avslutade i alla fall andra halvlek bra med att spela två jämna perioder med de. Men ledningen var för stor. För övrigt kan man ju nämna att jag fick min första tekniska foul i min basketkarriär. Varför? Ja du den var lite konstig, speciellt efteråt när jag frågade. Men men inget man kan göra, blåst är blåst. Får väl helt enkelt bara acceptera det. Trots att domslutet var konstigt får man ju vara glad över de domare som ställer upp, jag vet ju hur det är att vara domare. Matchen slutade 79-50.

Andra matchen var alltså mot Brahe och ja vi hade äldre spelare med för att annars skulle vi bara åkt med 5. Men i alla fall så bestämde jag mig för att starta med mina spelare alltså 93/94:er medan Brahe då hade två äldre spelare som startade. Och som grabbarna gjorde det. Riktigt bra spel var det och vi vann faktiskt perioden med 4p. De slet verkligen ner en hel del returer och vilket sänk. Grabbarna spelade perioden ut förutom ett byte då en av spelarna blev trött med 1 min kvar av perioden. Satte faktiskt 5 treor den perioden av 3 olika spelare. Inte våra vanliga skyttar heller.

Andra perioden avgjorde matchen då Brahe kunde vinna den med 22-5. Vi hade inte samma spel längre och det var istället Brahe som tog returerna. I halvtid pratade vi om vad som hade gått bra i första, men inte i andra och vi går ut i andra halvlek och spelar jämnt i två perioder. Förlorar tredje med 4 och vinner fjärde med 1. Så om vi inte räknar andra perioden vann vi matchen mot Brahe. =)

Grabbarna gjorde ett bra jobb och det var roligt att se utvecklingen från säsongens start. Får hoppas att vi kommer iväg på en cup och kan avsluta säsongen där.

Måste kila iväg för att sitta i sek.

MAHOYO
Take care

Kommentarer
Postat av: LoEm

ska vi bevaka varandra på bloglovin' ?

2009-03-08 @ 13:37:24
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: BeingTobbe

Basket är en rolig sport, iaf att titta på :)

BeingTobbe.blogg.se



PS. Lägg till din blogg på tusenhemsidor.blogg.se

2009-03-08 @ 13:52:42
URL: http://beingtobbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0