Tid

Nu är då julen över och året snart slut. Tänk vad snabbt tiden går egentligen, halva lovet har gått kan man säga och snart sitter man vid skolbänken igen. Det finns så mycket som man skulle vilja göra och som man måste göra. Men det känns som om tiden inte räcker till, ändå orkar man inte göra något.

Man vet att det inte finns hur mycket tid som helst i världen, men man tar ändå tag i allt i sista stund. De flesta väljer att inte göra sakerna än, utan att vänta. Men hur var då snacket om att tiden inte räcker till? Har vi tid så att det räcker eller är det så att alla behöver tid för att slappa också och då är det sant tiden räcker inte till för vi behöver våran tid till att ta det lugnt också.

Som egentligen kanske jag skulle ta och jobba med ett arbete, men jag väljer att vänta med det till nästa vecka och spendera min tid till annat. För det första så vill jag spendera min tid just nu till familjen och för det andra så tog jag inte med mig mitt arbete. 
 
Tänk att jag bara har en termin kvar på gymnasiet, dags att börja tänka ett steg framåt. Fundera ännu mer på vad man vill göra sen. Ja vad vill jag göra efter studenten? Det finns mycket jag vill göra, men allt kommer inte att fungera. Så jag får ta lite i taget och sen kommer det nya livet att fungera. Bara till och välja vad jag vill börja.

make a wish come true


Kommentarer
Postat av: Fridah

Gott nytt år , :)

2007-12-27 @ 14:23:15
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0