Baskethelg

Det har blivit en del basket i helgen kan man säga.
Först på lördagen var det då coaching som gällde då grabbarna mötte Nässjö som de tyvärr förlorade mot.
Kan läsa referat här.

Därefter så fick man skynda sig till Sporthallen för att själv spela match mot Nässjö vi också.
Vi började matchen riktigt bra, men tyvärr blir inte avslutningen lika bra och Nässjö kan vinna ganska enkelt.
Men måste ändå säga att vi gjorde ett bra jobb och alla var duktiga. Synd bara att det inte höll hela matchen.

Sen kunde man då dra hem och softa ett tag, men så kände jag att det kanske skulle vara kul att dra och kolla på flickor 91/92 när de spelade. Så då lyfte jag rumpan och tog mig dit.
Det var en sväng match precis som våran. Föresten gissa vilka de spelade mot, jo precis Nässjö.=).
Det var jämnt lite då och då, men tillslut drog Nässjö ifrån. Det var synd då de gjorde en riktigt bra tredje period.

Detta var då lördagen och efter matcherna softade man då med lite serie tittande.=).

På söndagen så spelade dam och herr mot Jönköping Basket.
Så då var det bara att förflytta sig till sporthallen och sitta i sek på damernas och sedan kolla på herrarnas.

Damernas match vann de ganska enkelt eller i början såg det lite stelt ut, men det blev en utklassning i alla fall.
Herrarnas trodde jag skulle bli roligare att kolla på, men vet inte riktigt vad Oskarshamn höll på med.
Det var verkligen inte många som kämpade och de borde egentligen ha suttit på bänken. Men ska inte klaga på alla i herrlaget, men det var ingen rolig match att kolla på i alla fall. Kan också säga att Jönköpings laget består av juniorspelare eller 89:er och yngre. De är dock duktiga.

Okej sista basketmatchen var på TV. Houston Rockets mot Toronto Raptors. Vilket visade sig också bli en match som man irriterade sig på eftersom att de man höll på Rockets förlorade och min favorit spelare Tracy Mcgrady gjorde en mindre bra match.

Aja nu känner jag mig som en riktig basketnörd.hmm. Får räcka här.

Take care.

Kommentarer
Postat av: Linda

Extra plus till Carina Do! ;) Du börjar komma igen nu!

haha jo, en del är ju bättre än andra :) (A) (syftar på herrlagen)

2007-12-10 @ 15:35:29
URL: http://linda5.blogg.se
Postat av: carina

haha precis alla är ju inte lika bra.

2007-12-10 @ 16:58:33
URL: http://carinado.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0